Julmarknad!

Jag var på Julmarknad igår på ett ställe som heter Rotan. Lovade Er i morse lite bilder därifrån. Gissa om jag blev lycklig, det var ett galet stort utomhustält proppfullt med julsaker! :D
Jag blev både överlycklig med även lite frustrerad med tanke på att jag ville ha nästan allt som fanns men knappt några pengar hade jag ju.. attans! Så efter löning ska jag ta mig dit igen tillsammans med lilla mormor och handla en del jag fick syn på :P (ni får ursäkta den dåliga kvalitén, är taget med mobil)

Här är marknaden och även lite saker jag tänkt köpa nästa gång:



En röd, fin julstjärna, denna ska införskaffas nästa gång :)


Burkarna till vänster, till för glöggtillbehör skall köpas, kostar bara 17.90:- styck!

Lite tomtar och en annan liten tomte..

Här är vad jag köpte denna gången:

Två stycken jättefina ljusslingor med bollar på, röda såklart, jag ÄLSKAR rött! :) Passar ju extra bra att älska rött under juletid :) Och sen ett litet ljus som ska dofta pepparkaka. Till sist en julgran, som jag tänkt ha året om istället, att hänga örhängen på :)

Har ni varit på någon/några julmarknader än?? :)

Psst! Jag tänkte allt på Er andra julbloggare när jag var på julmarknaden, att ni också skulle älska att vara där minst lika mycket som jag! :)

Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas säger:

Men alltså! JAG VILL OCKSÅ VARA DÄR! Fy fabian så avis jag är just nu... Frossa i julsaker får man ju inte göra varje dag liksom... :P haha

Svar: Hihi :P Ja, och så billigt det var då.. som de ljusslingan med bollarna för bara 45 kr är helt galet, trodde det skulle på MINST hundra iaf :)Fast vart bor du någonstans? Du bor kanske inte i närheten av Uddevalla? Bor själv inte där men en 30-40 minuters bilresa ungefär.

Hade du gjort det borde du ha åkt dit iaf :) Fast du hittar säkert massa andra grymma julmarknader :P
Elin

2012-10-18 | 08:42:39
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Svar: ooh ligger det ända borta i Uddevalla? :( Jag som bor utanför Stockholm! Så typiskt... Men jag får se om det dyker upp julmarknader häromkring istället :)

Svar: Oj då, hehe, ja det blir lite dyrt för att då köpa "billiga" julsaker hihi :P Du hittar då säkert något där uppe stället! :)
Elin

2012-10-18 | 21:06:17
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Svar: hehe, jag det får jag verkligen hoppas :P

2012-10-19 | 06:06:37
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

Jag vill OCKSÅ gå på julmarknad. Nåväl. En dryg månad kvar, sen får jag mitt jag med... :-)

Svar: :) Veckorna går fortare än man tror! Snart så :P
Elin

2012-10-19 | 22:24:55
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback