Satsumas

Köpte mina första satsumas för några veckor sedan, och senast igår, tyvärr har de flesta varit antingen lite för sura eller haft någon knepig smak, men däremellan har det funnits vissa som smakat himmelskt! :)
Dem är ju alltid godast senare på året, det doftar ju även underbart och juligt av satsumas, smakar de surt så doftar det ju iaf gott efter skalning :)
Något annat som doftar jul är ju tändstickor som släcks, åh va jag älskar den doften, för någon månad sen köpte jag mig ett stort paket med tändstickor just för att kunna tända dem och sen blåsa ut den för att få känna doften, hihi :)

Vilka dofter ger Er julkänslor? :)


Kommentarer
Julbloggen - Christmas Dreams säger:

Vilken fin blogg du har! :) Ja jul för mig är när man blåser ut ljusen <3 !! Jag tänder nästan aldrig ljus förutom i december, så då känns det såklart extra mycket!

Sv: ja gör det! Tror det börjar serveras typ den 19 november eller nått. Kul med olika kockar varje år, det blir lite annorlunda smaker mot det traditionella och det var helt galet gott förra året :)

Svar: Tack ska du ha :) Detsamma för den delen :) Vet inte hur många ljuslyktor och stakar jag har i vardagsrummet, många är det iaf, börjar tänka ljusen nu på hösten och så heller det i sig under några månader :) Jättemysigt med levande ljus :)
Okej va bra, då vet jag, då blir det kanske lagom att åka dit i december någon gång :) Spännande, får hoppas på en bra kock detta året också då :)
Elin

2012-10-08 | 19:27:07
Bloggadress: http://christmasdreams.webblogg.se
Maries strålande jul säger:

Jag håller med, visst luktar det jul när man släcker tändstickor eller ljus! De första satsumas jag köpte i rå var jättegoda, därför köpte jag en extra stor påse andra gången men de var sura, så typiskt.

Svar: Ja ohja! :)Haha nej va typiskt när du köpt en hel påse din stackare. Har också gjort det misstaget, fast inte allt för många satsumas, så några står just nu och krymper och torkar i köket istället, jag hoppas dem håller sig så sedan och inte bara ruttnar bort.. kan vara fint som dekoration istället :)
Elin

2012-10-10 | 19:00:54
Bloggadress: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback