Dennis the Menace

Om ni läst mina tidigare inlägg har ni nog förstått att jag redan börjat längta efter höst- och julmys sedan några veckor tillbaka, helt galet kanske de flesta tycker, att börja längta efter den delen på året redan mitt i sommaren.

Men för min del har jag haft så mycket att göra, har jobbat konstant hela sommaren, varit brudtärna, varit med på möhippan, försökt hinna med att träna och annat smått och gott, så det har varit fullt upp för min del, så har inte varit vid havet, solat eller badat på ca två månader, endast strax innan sommaren ett par gånger.

Så därför började jag nog längta tidigare än vanligt detta året, inte så hima långt ifrån andra år iofs ;)

Har just nu på Dennis the Menace på film i bakgrunden här hemma, filmen rullar medans jag håller på med annat, lite mysigt sådär att göra så tycker jag :)
Jag tycker att den påminner lite om en av mina favoritjulfilmer Home alone 1 och 2 då det i denna filmen är en liten pojke, bovar efter honom, musiken och ljudeffekterna :)

Jag vill inte börja med julfilmerna riktigt än känner jag, brukar börja med dem i Oktober vanligtvis, och då ser jag på dem ooooofta :P
Samma som nu, halvtittar då medans jag gör annat. Många tycker nog inte om barnfilmer, men jag kan tycka om dem då de är oftast väldigt lättsamma att se på, lite lagom spänning för min del ibland, hehe ;)




 
 

Kommentarer
Annas Strålande Jul säger:

Du är inte ensam om att redan börja längta till höst, mys och jul! :D Sommaren har varit kall och ruggig här uppe, så det har redan kännts som höst i flera veckor.

Jag älskade att båda kolla på den tecknade Dennis-serien och att läsa Dennis-serietidningarna när jag var liten. Spelfilmen såg jag först i tonåren men den är rolig den också! Visst är det lite Kevin McCallister över Dennis, håller med dig. :)

Tack för fin kommentar. :D

Svar: Det är ju också trevligare att börja tidigare med höst/julmys eftersom tiden går så galet fort, drygt fyra månader till jul bara.. jag vill gärna ha några månader på mig :P
Ja det är ju det, fast jag längtar visserligen till jag kan börja se Home Alone filmerna istället :)
Elin

2013-08-16 | 09:59:55
Bloggadress: http://julstralandejul.blogspot.se
Maries strålande jul säger:

Visst är det så att man börjar längta efter väntan på julen!

2013-08-16 | 12:18:46
Bloggadress: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback