Ett litet litet tips..

Ett litet litet tips för Er som älskar doften av nejlikor, precis som jag.
Nejlikor doftar ju så underbart, så därför varje år när jag börjar bli lite sugen på jul i smyg runt slutet på augusti ungerfär (ja, kanske lite galet..) så tar jag fram min miniglasburk, fem cm hög, och fyller den med nejlikor. Locket ska skruvas på lite snett, så man kan käna doften från nejlikorna.
Så lite då och då tar jag burken och sniffar lite hihi, men åh så juligt det doftar! :)

Är detta lite knasigt tro..? Eller har ni också små saker Ni gör för att fylla kroppen med julkänslor? :)




Kommentarer
Emelie - Emelies Christmas säger:

Åhh så smart :D

Svar: hihi, och enkelt! :) Sedan kan man ju göra burken lite snyggare också, kanske måla loket eller så.. :)
Elin

2012-10-19 | 17:08:38
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Vonskareng säger:

Vilken trevlig idé! Jag och min syster kan börja längta redan under sommaren hehe... Då brukar vi tända ljusa, fixa ngt juligt fika, slå på julmusik och planera inför allt kommande vintermys! Nu känns det inte lika skumt att göra det iaf ;)

Svar: Hehe och jag som tyckte att jag var tidig :P Skönt att man inte är ensam :)
Elin

2012-10-20 | 08:00:16
Bloggadress: http://vonskareng.blogg.se
Amanda / A holly jolly christmas! säger:

Sv: Tyvärr lägger Gekås-bloggen aldrig upp priser och jag har inte sett julbyarna IRL så priset förblir okänt:/ Om en månad ska jag undersöka saken men det är ju ett tag kvar!

Svar: Nej jag såg det, tänkte att jag skulle ringt dem men det står att dem inte svarar på prisfrågor varken på nätet eller via telefon, så dumt! Kan förstå det till viss del men blir lite irriterad över det.. vill ju så gärna veta eftersom det ligger en bit bort från där jag bor och får isf skicka någon jag känner som ändå ska dit om jag har turen till det.
Och då är det ju bra att veta innan, men antar väl att du lägger ut inlägg om det när/om du köpt en? Så får man reda på priset då kanske :)
Elin

2012-10-20 | 09:45:13
Bloggadress: http://www.ahollyjollychristmas.blogspot.se
Tipsy säger:

Lite halvgalet är det ju faktiskt men verkar riktigt fint. Du funderar inte på att utöka med torkade apelsinskal, anis och...åh, vad heter den där sista. Hjärnsläpp!

Många bra tips på den här bloggen måste jag säga!

Svar: Hehe :P Smart det där med torkade apelsinskal.. det ska jag prova! :)
Stjärnanis? Jag hade faktisk aldrig känt den lukten av dem först förra året.. men när jag insåg att dem luktade som riktigt stark lakrits så slängde jag dem fort! Så tyvärr var det ingen med anis för min del.

Tack, va roligt :) Tack själv för tipset med apelsinskal.. :)
Elin

2012-11-21 | 17:03:03
Bloggadress: http://www.presenttipsy.se
Tipsy säger:

Jag tror att det är detta man har i glögg. Har försökt göra det själv nån gång men det är nån sista....KANEL....nu kom jag på det :) Så irriterande när man inte kommer på vad det är!

Svar: Haha där kom det! :P Ja, kanel är ju inte heller dumt :) Ska allt prova att blanda lite av varje, tack för tipset :)
Elin

2012-11-21 | 17:15:35
Bloggadress: http://www.presenttipsy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback