1:a AdventsMys

Idag har jag bestämt mig för att ha en riktig julmysdag nu när det är 1:a advent :)

Det enda jag gör om dagarna annars är att jobba, jobba, jobba och återigen jobba, och på de flesta resterande timmarna jag har efter det om dagarna får oftast gå till att plugga, det är däför det dyker upp så få inlägg från mig, vilket jag tycker är så tråkigt, jag vill ju hinna fokusera på annat också, vara hemma och göra det man vill istället, och inte bara vad man måste göra.
Eftersom jag är timvikarie så har de frågat om jag kan jobba både idag och på måndag, men det har jag tackat nej till, jag MÅSTE hinna vara ledig emellan också, och dessa dagarna ska jag endast vara hemma och pyssla, mysa och fixa resten av julfixet här hemma.
Sedan är jag även ledig nästa helg, skönt! :)

Men idag har jag iaf satt klockan tidigt trots att jag är ledig, minns dock inte när jag senast inte satte klockan när jag varit ledig, alltid har det varit något jag behötvt sätta klockan för.
Men nu väntar jag in Barna Hedenhös uppfinner julen som börjar 8:45 :)



Till det blir det god julig frukost :)

Den mesta delen av dagen kommer jag måla på en tavla som min systers kille har beställt, som kommer se ut såhär när den är färdig:
Jag hoppas bli färdig med den redan idag, men oftast jag det ca 30 timmar med varje tavla, så det gör jag väl knappast, men man kan ju alltid försöka ;)

Och någon gång under dagen har jag tänkt baka något juligt, kanske de nyttiga pepparkakorna eller saffranskakor jag berättat om tidigare.

Och stryka och hänga upp julgardiner till i köket och sovrummet.

Och till kvällen blir det sambons underbart goda tjocka JULrevbensspjäll! Och han har även gjort en sats med julköttbullar som jag säkert kommer att nalla av lite då och då ;)

Och självklart ska ju första ljuset tändas också!

Hoppas ni andra julälskare får en riktigt härlig första advent! :)

Julkramar
 
Hur spenderar ni 1:a advent i år? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback