Nyttigare Mjuk pepparkaka! :)

Ikväll har jag bakat mjuk pepparkaka i nyttigare form, blev så sugen! :P
Jag har nämligen sedan januari börjat träna, äta nyttigare och inte äta sött m.m. Jag brukar inte baka och så annars men runt jul är då jag vill baka massa gott så har då letat fram nyttiga recept på nätet på blandat julgott, så det första föröket blev denna MJUKA PEPPARKAKA och den var riktigt god! :)

Det finns en tjej som har en blogg med jättemånga recept som är sockerfria och nyttiga! Vilket passar mig väldigt bra då jag är diabetiker, och hon fotar allt hon bakar och det ser väldigt smaskigt ut det mesta hon gör får jag säga. Hon gör även PEPPARKAKOR och bakar med saffran, även det ska snart bakas här hemma! :)

Gå ni in och kika ni också!

 
Så ikväll blev det då bakning i köket, till det lite glögg, som jag även fick i sambon (tur att han inte stör sig på mina julgalenskaper, haha) ;) och julmusik på det :)


Och här blev resultatet av kakan, som dessutom fick bakas i en granform jag fick av min bror förra året :)

 
(toppen på granen kunde de väl dock ha gjort lite spetsigare för oss som råkar ha vild fantasi, haha, men god var den ju iaf som tur var!)



Kommentarer
Emmas Jul säger:

Hahaha, lite misstolkande blir det ;)

Svar: Haha, ja... xP
Elin

2013-10-01 | 21:26:38
Bloggadress: http://fames.se/emmasjul/
Johanna - Mitt vinterland säger:

Lite misstolkning kan det bli men det ser i alla fall gott ut :D

Svar: Hehehe.. ja det var smaskens :P
Elin

2013-10-02 | 00:03:08
Bloggadress: http://mittvinterland.blo.gg
Lisas Vinterland säger:

Kul att det finns sockerfritt i julvärlden med! Jag borde satsa mer på det, slukar socker! Har förresten försökt kommentera din blogg, men den lixom hoppar upp och ner så det är väldigt svårt att komma åt den och läsa ibland! Tror det är snöfallet, för när jag kommer in på kommentarsidan där det inte snöar, slutar det hoppa :)

Svar: Ja absolut! Finns för lite av det kan jag tycka!
Men ojdå, så konstigt! :O Det är inget som jag själv har sett, så tråkigt! Vad menar du men hoppar? Att delen med text o bilden lägger sig över headern eller liknande?
Elin

2013-10-02 | 02:00:21
Bloggadress: http://lisasvinterland.blogspot.com
Maries strålande jul säger:

Den bloggen ska jag kika in i, jag förösker också hålla ner på sockerintaget men till jul blir det mer och sedan är jag inne i sockersuget igen och får arbeta bort det.
Haha, ja toppen kan ju misstolkas, du får täcka den med glasyr.

Svar: Ja gör det! :)Ja precis, är svårt att låta bli runt jul, men det var speciellt efter förra julen jag insåg hur mycket jag måste ha ätit, då jag hade gått upp i vikt, men har ju lyckats gått ner 11-12kg sedan i januari, så ligger nu på 55,5kg, så det vill jag inte förstöra efter man kämpat så.
Haha, får nog göra det, speciellt om man kanske bjuder hem folk och vill bjuda dem en fin kaka ;)
Elin

2013-10-06 | 12:28:22
Bloggadress: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback