Snart jul i affärerna!

I förra veckan var jag inne i grannkommunen med min mormor och sambo som jag berättat tidigare, jag ville gärna hitta lite jul i affärerna, vissa hade börjat och vissa inte, men i de flesta ska tydligen sätta igång ordentligt denna veckan :D Inne på IKEA stod det att den 18e är det jul hos dem, så blir att åka dit efter det :)

(här är sötaste mormor på IKEA)
 
Kikade in bakom platsen, där var det grejer! :) Jag kan dock tycka att en del grejer hos IKEA kan vara lite för moderna, själv tycker jag mer om gammeldags jul, men en del fint finns nog! :)


På Rusta hade de satt igång med julen, dock inte helt då fler saker skulle komma upp denna veckan :)

 
Det enda julrelaterade jag kom hem med denna gången blev lite omslagspapper, fler julsaker får det bli nästa vecka då vi ska dit igen :)
 
Hur är hos er, där ni bor, med julskyltning?

Hos oss är de alltid något sena kan jag tycka, får ju åka till grannkommunen om jag inte kan hålla mig.



Kommentarer
Amandas jul säger:

Woho, vad med jul :) Här är det bara Dollarstore som fått fram sina julsaker men snart så är nog alla i full gång :)

Svar: :) Åh, dollarstore har jag länge velat åka till någon gång om man möjligtvis skulle ha vägarna förbi, men den affärer verkar dock inte finnas på så många ställen :/ Inte i närheten av mig iaf, verkar ju vara en rolig affär :)
Elin

2013-10-14 | 12:37:00
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Johanna - Mitt vinterland säger:

Här har Rusta börjat plocka fram julsaker men de är nog inte klara förrän nästa vecka. Gengåvan (secondhand butik) har en full julavdelning :)

Svar: Ja, rusta brukar ju ändå vara ganska tidiga :) Ja, second hand och loppis är ju alltid bra att ha :D
Elin

2013-10-14 | 13:13:01
Bloggadress: http://mittvinterland.blo.gg
Annas Strålande Jul säger:

Här i Umeåtrakten är det jättesega tyvärr. När jag frågade på Rusta för ett par veckor sedan skulle de inte börja plocka fram förräns typ november. Alldeles för sent, haha!

Svar: Fy så tråkigt, inte okej! ;) November, oj, det var sent!
Elin

2013-10-16 | 16:34:28
Bloggadress: http://julstralandejul.blogspot.com
monicasfiske.blogg.se säger:

Rusta, Dollar store och Ica Maxi har i varje fall börjat plocka fram häromkring.
Jag håller helt med dig om att det ska vara lie gammeldags! :)

Svar: Okej, alltid lika roligt varje gång det börjar dyka upp jul i affärerna :)
Elin

2013-10-19 | 17:12:06
Bloggadress: http://monicasfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback